Waarschijnlijk luizen. Kijk eens in de oksels van de plant.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dan heb je last van dopluis, ook wel schildluis genoemd.
Kijk langs de bladnerven, of bladranden, stengels enz, zowel aan de boven als de onderkant van de bladeren.
Dan vind je kleine bruine dopjes, daaronder leven deze luizen.
hun uitwerpselen geven de plakspul op de bladeren in hun buurt.
Begin met de plant regelmatig te mesten en verzorg hem beter, want daar heeft het mee te maken.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Mijn moeder sponsde vroeger de planten met bladluis af met een sopje met afwasmiddel. Voor meer tips zie de link van omaweetraad.com daar staan tips op voor zowel kamerplanten als tuinplanten. Ook zette mijn moeder wel eens een lieveheersbeestje op de bladeren van tuinplanten met bladluis, een lieveheersbeestje eet dat namelijk graag :)