Hoe krijg ik mijn gordijn weer in de plooi?

Ik heb een stoffen gordijn dat aan een gordijnrail hangt, aan haakjes die middels wieltjes door de rail lopen.

Bovenaan hangt het gordijn mooi in de plooi.

Onderaan ook, wanneer het gordijn dicht is. Wanneer ik het gordijn opendoe, zijn de plooien onderaan anders dan bovenaan. Het gordijn maakt daardoor tussen de normale plooien op één plek een enorme plooi, die behoorlijk de kamer inkomt. Dat staat niet mooi.

Hoe zorg ik ervoor dat mijn gordijn weer op de juiste manier plooit?

Toegevoegd na 28 seconden:
De plooien waar ik het over heb zijn geen scherpe vouwen, maar mooie golven - als je begrijpt wat ik bedoel.

14 jaar geleden
in: Interieur
32K

Het beste antwoord

ik kan die druk knoopjes niet waar loenie het over heeft,dus misschien helpt dat...maar meestal blijft zo'n plooi terug schieten erg irritant...je zou het volgende kunnen proberen:
spuit met een plantenspuit met water de onderkant van het gordijn iets vochtig..schuif het gordijn dan weer terug naar de muur en vouw de plooi hoe jij hem wil en zet het even met een knijper of zo vast en zo laten drogen...misschien blijft het zonder knijper wel zitten en dan laten drogen...ik hoop dat het helpt..
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Cryofiel
14 jaar geleden
Het heeft al een beetje geholpen, de gordijnen hangen al wat beter. Ik denk dat ik dit nog een paar keer moet doen voordat ze echt begrijpen wat ik wil.

Andere antwoorden (4)

Wat kan helpen is het aanbrengen van een loodveter.
Als dat nog tot de mogelijkheden behoort.
Daardoor valt je gordijn heel mooi in de plooi!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je hebt bij de goeie stofferingszaken van die drukknoopjes voor gordijnen. Ze zijn doorzichtig en je klikt ze per plooi onderaan het gordijn. Zo blijven je gordijnen altijd in dezelfde plooi hangen. Heel mooi!

Toegevoegd na 1 minuut:
http://www.podise.nl/winkelen/producten/praktische%20ass/PR526260
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Onderaan gelijke rail en wieltjes aanbrengen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
dat wordt niks...je gaat toch geen rail op de vloer vast zetten...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee, onderaan tegen de muur. Maar wellicht zit er dan een radiator in de weg...
Maar 't zou wel helpen ;).
Waarschijnlijk lukt het ook niet met die drukknoopjes (faltenstecker). Ik werk in een gordijnenzaak, dus ik ben 'ervaren' :-)
Je kan het evt nog proberen met een 'banoktang', om de plooien eronder in te schieten. Deze heeft meer afstand dan de faltenstecker en oogt iets minder stijf. Een loodveter maakt het eigenlijk alleen maat stijver omdat je iets toevoegt aan de zoom.
Als het echt niks helpt kan je de gordijnen nog af laten locken. Dat is de misschien wel enige oplossing.