Is het in een goed geisoleerde flat noodzakelijk dat bij de vorst de verwarming iets open staat?

Mijn flat is goed geïsoleerd de buren stoken zich suf, maar bij mij binnen is het 18 graden. Is het dan nog noodzakelijk om de verwarming open te zetten tegen bevriezing?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Interieur
1.1K

Het beste antwoord

Als het een verwarmingssysteem is van de hele flat
dan heb je ook doorgaande leidingen in jouw woning
en die geven dan voldoende warmte af
dus kan jij je kranen rustig dicht houden en dan zal
er bij jou echt niks bevriezen.
Als je een eigen verwarmingsketel heb
dan heb je ook een eigen thermostaat
en die stel je dan in op een minimum temperatuur
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dankjewel, ik heb idd geen eigen thermostaat, dus die kan ik niet laag zetten

Andere antwoorden (1)

U kan best uw thermostaat op antivries positie zetten, dat is 5°C.
Je weet maar nooit dat de buren langdurig op reis gaan en hetzelfde denken.