Hoe laat ik een leren bank opdrogen zonder vlekken?

Mijn leren bank is bijna volledig nat geweest door een gesprongen waterleiding in huis. Ik laat de bank nu rustig drogen, maar vraag mij af hoe ik kan voorkomen dat er vlekken achterblijven (als dat al kan).

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Interieur
5.8K

Het beste antwoord

Niks aan doen voorlopig,laat de bank ook niet te snel drogen(kacheltje)even de tijd nemen.
Dan kan je later zien hoe het is geworden,denk dat het allemaal mee valt.
Zo niet?kan je altijd bij de leverancier vragen of hij een oplossing heeft.
Ben je niet verzekerd?
burgos
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het laten rusten lijkt voorlopig goed te gaan. Ik zoek nu uit hoe het werkt qua verzekering e.d. Bedankt.

Andere antwoorden (2)

De leren bank met zachte groene zeep en een doek inwrijven, kan helpen om vlekken te voorkomen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat hangt van de leersoort af.
Er zijn heel veel soortenleer: van zijdezacht Nubuck tot prachtig natuurlijk Aniline.

Kijk of je hier jouw leer kan vinden of bel je leverancier.

http://www.lederland.nl/nl/zutphen/de-leerspecialist/leersoorten.aspx
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
De bank is van Semi-aniline leer en ik heb het overgenomen van overleden familie. Wie de leverancier is weet ik helaas niet.