Ik heb een Amaryllis opgekweekt uit zaad. De plant is nu ruim twee jaar oud. Hoe moet ik 'm behandelen om er bloemen van te krijgen?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Interieur
7.3K

Het beste antwoord

Zet de bol op een zonnige plek. Onthoud dat dit een subtropische plant is, die een verlengd groeiseizoen nodig heeft en dat er simpelweg niet genoeg licht is in het gemiddelde huis om de plant goed te laten gedijen.
De bollen hebben zonlicht nodig gedurende de dag.
Zorg dat je niet te veel water geeft.
Een bol moet op zijn minst vier grote, gezonde bladeren aanleggen in het zomerse groeiseizoen voordat hij in het volgende jaar een bloem kan vormen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het is een plant met wortels. Geen idee of hij al een bol heeft.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
De plant groeit vanzelf tot een bol. Hoe snel hangt af van type en omstandigheden. Het duurt wel enkele jaren vooraleer de bollen groot genoeg zijn om ook te bloeien. Sommigen adviseren tot zolang de planten niet in winterrust laten gaan, houd ze gewoon warm en licht genoeg in de winter zodat ze blijven groeien.