Wat kan je doen aan ingetrapt tapijt?

In de slaapkamer heb ik hoogpolig tapijt. Door nalatig onderhoud is het inmiddels behoorlijk platgetrapt.. Kan ik mijn hoge polen nog terugkrijgen? En hoe pak je dat het beste aan?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Interieur
38.3K

Antwoorden (5)

Ik denk het niet. Uiteindelijk wordt elk tapijt platter naarmate de tijd verstrijkt. Ik het begin helpt stofzuigen nog wel eens. Een nieuw tapijtje nemen misschien?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Afdrukken in het tapijt of de vloerbedekking? (AH tip)
Afdrukken in het tapijt of de vloerbedekking veroorzaakt door een zwaar meubelstuk, ook wel moeten genoemd, kunt u behandelen met ijsblokjes. Doe wat ijsblokjes in een plastic zakje en leg dit op de afdruk. Als het gesmolten is, haalt u het weg en werkt u de plek bij met een stevige borstel.

geen idee of dat ook voor hoogpolig geldt, maar het proberen waard he. Maar als het over de hele kamer gaat zal het wel een probleem worden
anneliez
11 jaar geleden
Tegen de draad in op hoog vermogen stofzuigen met een goede borstel aan de steel. Die borstel moet speciaal geschikt zijn voor hoogpolig tapijt. Moet je waarschijnlijk er speciaal voor kopen, bijvoorbeeld bij de Handyman.
Amadea
11 jaar geleden
Wat bij laagpolig nog wel eens wil helpen is een stoomreiniger gebruiken, geen idee of het ook helpt bij hoogpolig maar ik zou het zeker proberen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Hoe je dat het beste aanpakt ?
Mooi moment voor gratis fitnesstraining. Ga op je knieen je tapijt stofzuigen met de kleine stofzuigermond.
Hiermee kun je de hoge polen weer herstellen.

Toegevoegd na 11 minuten:
(Je kunt er natuurlijk ook wel bij gaan zitten)