Hoe kun je een stroef lopende gordijnrails weer soepel laten lopen?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Interieur
76.2K
Amadea
11 jaar geleden
Van welk materiaal is het gemaakt?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
http://www.gagbay.com/gag/engineering_flowchart-89429/

Het beste antwoord

Een beetje WD40 erin spuiten en het loopt weer als nieuw, voor heel veel toepassingen geschikt

Toegevoegd na 10 minuten:
Het overtollige veeg je weg, de rest verdampt en houdt er een smerende werking aan over, en uiteraard eerst de gordijn eraf halen alvorens je begint te spuiten, je kunt daar een heel dun slangetje opzetten zodat je heel nauwkeurig de juiste plek bereikt

Toegevoegd na 24 minuten:
Je hebt ook 1000 + 1 Universeel
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (10)

insmeren met vaseline of was
anneliez
11 jaar geleden
Met een stompje kaars eroverheen wrijven.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Met een kaars langs de rails smeren .
Misschien een beetje lastig om er tussen te komen maar als dat wel makkelijk gaat...moet het gordijn beter lopen.
succes.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
als je de wieltjes in de rails bedoeld;
De wieltjes in een olie leggen.
Na de tijd goed aan de lucht laten drogen.
Ze lopen dan weer
Ik zelf heb het gedaan met massageolie die ik nog had, mocht jet toch gaan lopen vlekt het niet in je gordijn
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
nooit met vet of vloeibaar smeermiddelen. dat kan op de gordijnen druppen. je moet gewoon talkpoeder nemen. te gebruiken voor zowel kunststof als ijzeren rails
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Hier is maar één middel goed voor en dat is Siliconespray.
Geloof mij ik kan het weten uit de industrie.
Alle geleidingen die stroef liepen kregen een spuitje silicone want dit maakt geen vlekken en werkt uitstekend.

Toegevoegd na 35 minuten:
Nog even vermelden dat vet, vaseline,was ed opstijven en er stof gaat inkleven waardoor die na een tijdje nog stroever gaan lopen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik was hoofd van dienst onderhoud en hadden problemen met doppen die automatisch aangevoerd werden in een bottelmachine. Ik kan u verzekeren dat wij een massa producten getest hebben op meerdere volautomatische productielijnen en dit gedurende maanden maar daar kwam telkens Siliconespray als enig DUURZAME oplossing uit.
Om het even welk merk.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Alle wieltjes ergens samen laten komen en boven de wieltjes in de rail spuiten gedurende 1 seconde is reeds voldoende.
Dan een paar maal heen en weer en u zal het verschil voelen.
Het moet er echt niet afdruipen.
burgos
11 jaar geleden
Kijk uit,wel vlekken op je gordijnen.
Runners eventueel gewoon vervangen en de rails zelf goed schoonmaken en eventueel met 1 of 2 druppels olie smeren(siliconen zoals mijn voorganger zei kan ook heel goed), absoluut niet meer want als het te vet is zal het eerder weer slecht lopen omdat stof er aan vast blijft zitten.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Stukje zeep er langs halen.
suc6 verzekerd.
burgos
11 jaar geleden
Amadea
11 jaar geleden
Is het jou bekend dat in de richtlijnen staat dat je geen sms-taal mag gebruiken? Het is toch maar een kleine moeite om 'succes' te schrijven?!
met een kwastje of keukenrolpapier met machiene olie of slaolie inwrijven
je kunt ook olie in spuitbus gebruiken.
Bronnen:
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ouderwetse methode: een lap met boenwas er over halen. Dat deed mijn oma al.