Waar kun je glasplaten op maat laten snijden en de randen afronden?

Wij krijgen begin volgend jaar nieuwe meubels en wou de bladen van de tafels en de tv kast en dressoir graag lang mooi houden. Het zijn hoogglans witte meubeltjes en dus erg krasgevoelig ben ik bang.

Wij gaan de meubels bij Ikea kopen en daar verkopen ze geen glasplaten op maat.
Andere ideeën om de bladen mooi krasvrij te houden ook welkom. Ik vind doorzichtig zeil over de meubeltjes niet erg mooi.....
Het gaat o.a om deze meubeltjes:

http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/90197484/

http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/90103758/#/30116080

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Interieur
6K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Waar Woon je?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Drenthe

Antwoorden (4)

glasservice voortman kan dergelijke platen voor je maken.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat kan vrijwel elke glashandel voor je doen. Zoek er eentje in de buurt en vraag of het kan. Ze kunnen je daar waarschijnlijk ook goed advies geven over welk glas je het beste kunt gebruiken. Niet elke glasplaat is even kras- en breukbestendig.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bedoel je zo'n bedrijf dat een nieuw raam komt zetten als je raam stuk is? Of bestaan er nog andere gasbedrijven?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja, zo'n glasbedrijf. Verder zijn er ook glasbedrijven die gespecialiseerd zijn in hobbyglas voor b.v. glas-in-lood, maar die zijn meestal verbonden aan een glashandel / glaszetter. Dus vraag er gewoon naar.
Wij hebben het laten doen bij onze schilder cq glaszetter. Zelf hebben ze daar niet de apparatuur voor, dus ze laten het doen en sturen het op. Na vijf dagen heb je het.

2x 60x40 geribbeld en op maat kostte mij 2 tientjes
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Speciaal voor particulieren. De firma V Dijken,coenecoop in Waddinxveen.Geweldig bedrijf,en goede service.
Suc6
burgos