Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Te warm voor de kamerplanten?

Ik weet dat veel kamerplanten kou en toch niet goed verdragen maar hoe zit het met hoge temperaturen?

Mijn planten staan op een rek bij het raam (west) achter een dun licht doorlatend horgordijn om ze voor de volle zon te behoeden.

Het voelt erg warm aan bij dat raam, ik stak net een thermometertje in de aarde bij 1 van de planten en die kwam op 32 graden.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Interieur
1.1K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

De meeste kamerplanten zijn tropische of subtropische planten en doen het dus het beste bij temperaturen tussen de 20 en de 40 graden. Waar je wel voor op moet passen is voor uitdroging (want de meeste komen uit de natte tropen) en voor verbranding van het blad als ze achter een raam staan.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Rieneke1
11 jaar geleden
je was me voor, + :)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ok dus 32 graden zou geen probleem moeten zijn, de hor is tegen de verbranding en ik zorg er voor dat de bladeren het raam niet raken. Ik geef 1x per week een afgemeten hoeveelheid water (van onder) dus uitdroging zal niet snel gebeuren denk ik Misschien zou ik af en toe eens moeten sproeien maar ik weet niet goed welke plant dit wel en niet fijn vind, daarom doe ik het maar helemaal niet..
Rieneke1
11 jaar geleden
sproeien vinden alle planten wel fijn hoor, behalve cactussen en planten met zacht harig blad.
of ze ze eens buiten in de regen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ok ik ga het eens proberen, misschien lost het ook mijn stof probleem op maar daar stel ik wel even een nieuwe vraag voor. Beide bedankt voor jullie hulp. :)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je kunt ze ook even ondersoppen in de regenton, als je die hebt, dan is het meeste stof er ook wel af.

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding