Wie weet van welke fabrikant dit merktekentje is? Het staat onderop het schoteltje van een koffiekopje.

Bavaria betekent Beieren en is geen merknaam - zoals veel mensen denken.

Toegevoegd na 8 minuten:
En hoe oud is het schoteltje ongeveer?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Interieur
1K

Het beste antwoord

Dit merkteken is gebruikt tussen 1907 and 1945 door de
gebroeders Winterling in Röslau.
In de bron kun je een leuk stukje geschiedenis lezen over deze fabrikant.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Vermoedelijk heeft het met het serienummer van het servies te maken.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als het een compleet servies is brengt het nog wel wat op voor een verzamelaar. Maar een enkel kopje en schoteltje kun je overal nog op de rommelmarkt voor een paar euro op de kop tikken.

Andere antwoorden (1)

Zo te zien lijkt dit van een rijke familie te zijn doet het familie teken erop lieten zetten aan de onderkant als ik het hele schoteltje kan zien kan ik een schatting maken hoe oud dit is maar de familie wapens werden het meest in 1860 gebruikt dus het is tussen 1860 en 1945 schat ik toe werd het het meest op een schoteltje geplaatst maar dit weet ik n

Toegevoegd na 1 minuut:
Niet Zeker omdat ik hem niet helemaal zag

Sorry zit op me iPhone dit reageert een beetje irritant als ik op return klik dan verzend hij hem sorry