Kennen ze in Amerika geen 'hallen/portalen'?

Wat mij vaak opvalt in Amerikaanse series is dat ze in hun (overigens naar mijn mening prachtige) huizen meteen van buiten in de kamer komen. Soms waait de sneeuw zelfs meteen mee naar binnen.

Kennen ze daar geen hal of (tussen)portaal of is dit -en tevens die prachtige huizen met veranda en schommelbank - alleen maar een 'plaatje'?

Toegevoegd na 9 minuten:
Niet alleen in fictieve series trouwens, maar ook in real-life shows als Extreme Home Makeover.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Interieur
2.4K

Het beste antwoord

Was me inderdaad ook al vaak opgevallen, het spreekwoord, met de deur in huis vallen, gaat zeker hier op, want je staat meteen in de kamer.
Niet erg practisch , zeker niet als het koud is!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Daarvoor hoef je niet zo ver weg te kijken, dat tref je bij heleboel huizen in Engeland ook aan.
Zonde toch van de ruimte, zo een gang?
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik vindt het eigenlijk meer zonde van de warmte die er linea recta uitvliegt dan. Moet er niet aan denken dat er rond deze tijd zomaar een deur van buiten direct naar mijn woonkamer wordt opengedaan, brrr!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
In de kast of op een kapstok.
Dat is niet overal zo in het land der onbegrensde mogelijkheden. Alleen in die streken waar de uitdrukking :Met de deur in huis vallen vandaan komt!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De grotere huizen hebben echt wel hallen hoor! Soms zelfs zéér mooie en imposante~...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik weet natuurlijk niet wat jij kijkt. Maar kan me toch wel wat series en films herinneren, waar hallen en portalen weldegelijk in huizen zitten...

Maar eerlijk is eerlijk. De Amerikanen houden van groot en als dat inhoud dat de woonkamer 12 vierkante meter groter wordt als de hal verdwijnd. En ze hebben die ruimte hart nodig. Dan zie je het inderdaad regelmatig dat ze geen hal/portaal hebben...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat komt omdat het hier wel moet.
IS een verplichting
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat gedeelte kan weggehaald zijn in de series.
Misschien vinden ze niet nodig om die hal te laten zien...