Kan iemand mij vertellen hoe oud dit kastje is? En wat het waard zou kunnen zijn?

We hebben het op een rommelmarkt gekocht. Het komt oorspronkelijk uit een kapsalon in Brussel. En het is een kastje om krulspelden op te warmen. Op het apparaat staat Magic Robotherm. Op internet heb ik er niets over kunnen vinden. Ik vermoed zelf dat het uit de jaren 50 of 60 komt.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Interieur
1.8K

Antwoorden (1)

Gezien de vormgeving van het bedieningspaneel, en de pijlvormige 2 rode en 1 zwarte draaiknoppen, denk ik dat je de jaren 50 uit kunt sluiten. Wat mij betreft wordt het dus jaren 60 of 70.

M.i. heeft dit apparaat alleen emotionele waarde (het is gewoon leuk zo'n ding) maar heeft het geen financiele waarde. Mensen die met krulspelden in de weer zijn, zullen liever een moderner apparaat hebben, en verzamelaars van dit soort spullen zullen er wel zijn, maar dat is zoeken als een speld in een hooiberg.

Je zou 'm op marktplaats kunnen zetten, en mensen gewoon laten bieden. Dan komt er best een waarde uit, maar die zal niet hoog zijn.

Mijn advies zou zijn, om eens contact op te nemen met het kappersmuseum. Dat is een virtueel museum, maar alle spullen die daar te zien zijn, zijn ook in het bezit van de eigenaar van de site.
http://www.kappersmuseum.nl/
Links bovenin de site zie je de tab waar je contact op kunt nemen.

Je zou daar meer informatie kunnen vragen, maar je zou natuurlijk ook kunnen overwegen, dit apparaat aan het museum te schenken. Dan loop je misschien 2 tientjes mis, maar iets schenken aan een museum geeft ook weer een goed gevoel ;-)
Succes!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bedankt voor de moeite van het beantwoorden. Het is op deze foto helaas niet zo goed te zien, maar wat je ziet is de bovenkant van een veel groter kastje. We zijn lange tijd op zoek geweest naar een geschikt kastje om onze tv op te zetten. Het bleek in de praktijk echter lastig om een gesloten kastje te vinden met de juiste afmetingen en die qua sfeer ook nog eens bij de rest van onze meubelen paste. En we zijn dan ook blij dat we deze gevonden hebben. Maar bovendien had dit kastje ook nog een andere leuke functie gehad. Ik had zoiets nog nooit gezien. En ik denk inderdaad dat dit kastje het in een (kappers) museum leuk zou kunnen doen. Maar wij gebruiken hem dus om de tv erop te zetten en dvd en video eronder te verbergen. Overigens had ik al een mailtje naar het kappersmuseum gestuurd, maar tot op heden nog geen antwoord ontvangen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dit verhaal werpt weer een geheel nieuw licht op de zaak. :-)
Het kappersmuseum neemt niet de moeite om even te reageren, dus een schenking aan dat museum kunnen we wel vergeten. En als dit mooie kastje zo'n prima oplossing is voor jouw TV en het staat ook nog zo mooi, dan moet je er gewoon lekker van genieten! In principe is de waarde dan niet belangrijk; de emotionele waarde is voor jou groot, en daar gaat het uiteindelijk om! Leuk dat je even reageert!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Inmiddels heeft het kappersmuseum wel gereageerd. En die denkt dat het kastje uit 1940 á 1950 komt.
Want in die tijd werd chemisch permanent in Nederland ingevoerd.