Waar kan je een lont kopen voor het zelf maken van kaarsen?

Ik wil van oude resten van kaarsen een nieuwe kaars maken, maar waar kan je de lont kopen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Interieur
32.3K

Antwoorden (4)

In de webwinkel van creayief roermond: http://www.creatiefroermond.nl/webwinkel

Maar je kan ook gewoon wit katoendraad van een goede mm dik gebruiken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
je kan de lont zelf van stevige katoen. B.v. waar je rollades mee opbindt. Gebruik dunne katoen voor dunne kaarsen en dikkere voor bredere kaarsen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
de meeste hobbywinkels hebben kant en klare lonten, al dan niet zelfs op maat.
Maar je kan ze ook makkelijk zelf maken:
neem een dunne katoenen draad (moet wel katoen zijn!), en leg die even in het gesmolten kaarsvet, zodat de draad goed doordrongen wordt van het vet.
Je kan deze op voorhand op de gewenste lengte knippen - denk er aan dat je em niet te kort knipt! de lont moet boven en onder de kaars vastgemaakt worden zodat deze mooi recht in de kaars blijft! - of een heel stuk in 1 keer maken en later op gewenste lengte knippen.
In dat geval kan je de lont later recht/buigzamer krijgen door deze even tussen je handen te warmen voor gebruik.
Vee succes!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik koop het altijd op: https://imkershop.nl/37-lont-pit