ik heb in mijn slaapkamer een houten kast staan, wil hem verplaatsen, hoeft maar 2 meter, iemand een idee hoe ik dit kan doen?

ik heb tapijt in mijn kamer en vorige keer was ik er anderhalf uur mee bezig

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Interieur
28.6K

Het beste antwoord

ik zou de kast uitelkaar halen, en op de nieuwe plek weer in elkaar, misschien te veel moeite maar het is een idee
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (8)

Ik doe er placemats onder dat schuift over het vloerbedekking. Probeer in ieder geval de kast zover mogelijk leeg te halen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zelf gebruik ik een oude vloertegel of ander stuk vloerbedekking, met de ruwe kant naar boven, de gladde onderkant schuift dan gemakkelijk over de vloerbedekking +1
Gebruik een hondje. Dat is een platte plaat op wieltjes die gemaakt is om meubels te verplaatsen.

Toegevoegd na 14 seconden:
succes!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Sterke mannen (buurman, broers, vrienden, etc.) vragen?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1 voor je idee. Maar dan moet er wel net iemand tijd hebben :p
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik ben een heel geduldig typje...
Als de kast vlak op de grond staat en het tapijt niet te hoog is ,pak een stuk rond hout,bv een stuk bezemsteel ,kun je rollen,zo niet moet je beuren.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb het altijd met twee stukken oud tapijt gedaan. Tapijt is lekker dun, lekker glad aan de onderkant, en erg stevig.

Laat de kast naar achteren hellen (door ertegen te duwen). Schuif aan de voorkant een stuk oud tapijt onder de kast, gladde kant onder.

Laat daarna de kast naar voren hellen. Schuif op dezelfde manier aan de achterkant een stuk tapijt onder de kast.

Nu kun je aan de stukken tapijt trekken die aan de zijkant onder de kast uitsteken. Misschien iemand erbij die aan de andere kant tegen de kast duwt. Zo schuif je stukken tapijt met kast erop naar de nieuwe plek.

Daar aangekomen haal je de stukken oud tapijt onder de kast vandaan.

Let er wel op als je een duwer gebruikt, dat die tegen de *onderkant* van de kast moet duwen. Als hij tegen de bovenkant zou duwen, zou hij de zijkant-onderkant van de kast de bodem in duwen, wat de schuifweerstand enorm zou verhogen.
14 jaar geleden
Gaat het beste met 2 of 3 besem stelen of ronde buisen.
Je tilt de kast aan een kant omhoog en schuift er de ronde buis onder, vervolgens de andere zijde. De derde buis of steel in het midden onder de kast schuifen. Nu kun je heel gemakkelijk met de kast rollen. Gaat de achterste steel
onder de kast uit , dan leg je hem aan de voorkant er weer onder. Moet je de kast zijwaarts verplaatsen dan leg je de stelen in de andere richting onder de kast.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik doe dat alrijd met karton, van die grijze (bordkarton volgens mij). Kast iets optillen (met je rug tegen de zijkant aan en dan met je voeten het karton er wat onder schoppen), en karton eronder schuiven. Makkelijkst is om het met 2 man te doen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wij hebben de kast verplaatst door m even een stukje te kantelen en dan grote handdoeken eronder te leggen en dan aan de handdoeken trekken naar de plaats waar je m wilt hebben.