Hoe versier ik mijn muren?

Hoi, ik ben emre 14 jaar.
Ik wil graag iets origineels doen met de muren op mijn kamer, maar ik kan niks bedenken. Van mijn ouders mag ik het in alle kleuren verven en er van alles op tekenen of Plakken, als het maar geen behang is. Heeft iemand een leuk idee?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Interieur

Antwoorden (10)

Maak een hele grote foto collage op je muur dus foto's van vana alles op plakken op de muur of stop ze in lijstjes
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Probeer grote posters met prikkers zodat het makkelijk weer uit je muur te halen is!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Koop verschillende bloemen voor in je haar enzo, en doe die in een leuk onregelmatig patroontje op je muur.
Zelf hield ik erg van blauw en had toen allerlei cd's die ik niet meer luisterde (die dus blauw waren) met een naaispeld vastgepind aan de muur.
Je kunt ook maskers zoeken en deze ophangen of zelf maskers maken door bijvoorbeeld op platte stenen ze te schilderen (leuk projectje met vriendinnen).
Of maak een collage van alle dingen die je mooi en leuk vindt. Iedere keer als je iets ziet wat je ook mooi vindt (bijv een landschap of een dier, of een idool of een jurk) hang je dat erbij.

Je kunt ook muurstickers bij de IKEA kopen maar zorg er dan wel voor dat je ze goed vastplakt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
leuke muurschildering of misschien ken je iemand die goed overweg kan met graffiti.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een foto of plaatje bij een copieershop laten vergroten.
Dan met carbonpapier overtrekken op je muur en schilderen in je favoriete kleur.
Neem niet te ingewikkelde afbeeldindingen!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Plak her en der spiegels op de muren.
Dan lijkt je kamer ineens een heel stuk groter.

Ik ken iemand die spiegels plakte op de schutting in zijn tuin. Die tuin leek ineens wel drie keer groter dan hij in werkelijkheid was. Dus spiegels kunnen een grappig effect geven.

Je kunt ook gordijnen of vitrage voor muren hangen. Dat zie ik in de showroom bij Ikea ook wel eens.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
een houten kist verven in je favoriete kleur en omgedraaid tegen de muur vastmaken.
zo kan je dan bijv.boeken er in zetten of wat leuke spulletjes.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kunt leuke vellen behang met mooie/leuke prints inlijsten. Daar kun je een soort collage van maken aan de muur. Er zijn altijd wel restjes behang te vinden, of anders stevig cadeaupapier. Kun je ook regelmatig mee variëren.
Beschilder een gedeelte van de muur met schoolbordverf of magnetische verf. Dan kun je er op schrijven en tekenen of dingen met magneetjes op vastmaken. Dan heb je een leuk collage hoekje. Of maak een collagebord van een stevig stuk triplex. Doe daar een dun stuk schuimrubber op en bekleed dat met een mooi stofje. Dat zet je achter vast met een nietpistool. Dan span je er lint omheen in een ruitvorm. Daar kun je foto`s en andere leuke dingen achter schuiven. Kan je helemaal naar je eigen smaak maken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kunt het extra verzieren met kerstverlichting.
Met verschillende kleuren is het een extra leuke verziering.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Misschien een grote tak in een bos opzoeken en deze in 1 kleur verven. Je muur ook heel neutraal in 1 kleur en dan allemaal vogels, vogelhuisjes erin.
Een grote spiegel doet ook wonderen.
Wat heel origineel is: Eerst de muur in 1 kleur en daarna een bakje verf nemen met andere kleur: Daar heel voorzichtig de binnenkant van je hand in en allemaal handen op je muur.
Veel plezier, je heb hier al heel veel leuke ideeen (ik heb ze met veel bewondering zitten lezen) en je zul best een mooie kamer krijgen.