Mijn lattenbodem van het bed kraakt ontzettend, weet iemand wat ik daar aan kan doen

Ik heb 3 jaar geleden een nieuw bed gekocht met matras en lattenbodem, nu kraakt de lattenbodem ontzettend, heeft iemand een idee wat ik daar aan kan doen.
Kom niet met antwoorden van stil leggen of afvallen want daar heb ik niks aan.

Alvast bedankt.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Interieur
29.5K

Antwoorden (4)

Hmm, wellicht kun je de winkel opbellen waar je het bed hebt gekocht, of Ikea? Zij zullen die vraag zeker vaker hebben gekregen. Lucht je je kamer ook wel voldoende door, dagelijks? Mogelijk is de lucht te droog, en dan wordt het hout ook steeds droger, wat het gekraak kan doen toenemen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bij mij staat het raam altijd open zomers en winters.
het bed is niet van ikea maar van sijben slapen, dus echt niet zo goedkoop
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dan zou ik zeker Sijben bellen. En ook al heb je het niet bij Ikea gekocht, als warenhuis in hout-artikelen zullen zij er zeker ervaring mee hebben en (ook) een antwoord (tips) kunnen geven.
Hout kan na verloop van tijd gaan kraken. Vooral een krakend bed kan heel irritant/gênant zijn. Het probleem ontstaat doordat het hout te droog is geworden. De oplossing? Doe een laagje heet water in een teil en leg daarin een stuk Sunlight zeep. Laat het sopje een nacht staan, zodat de zeep gedeeltelijk oplost. Doop een doek in het sopje en maak alle houten delen van het bed flink vochtig. Desnoods nog een keertje herhalen, en je hebt geen last meer van gekraak. Werkt ook prima bij krakende trappen. Succes!
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Oei, niet gevaarlijk bij een trap?
Pieter2011
12 jaar geleden
Nee, want het gekraak zit bijna nooit altijd in het hout van de treden zelf, maar in de uiteinden/verbindingsdelen. Die smeer je dus in. Bij de lattenbodem zal dat waarschijnlijk ook het geval zijn, maar dat moet je even uittesten.
Pieter2011
12 jaar geleden
Sorry, het woord "altijd" had er niet moeten staan.
Controleer de bevestiging van het bed (zijstukken, hoofd- en voeteneind) en indien mogelijk: trek alle bevestigingen na. Hetzelfde met de lattenbodem. Zorg dat de lattenbodem zo strak mogelijk in de bedombouw ligt, dat kan al schelen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Mijn bedbodem kraakte ook en nu heeft mijn vader er wat schroeven in gedraait zodat het vaster zat en dat hielp. Moet je bodem wel van hout zijn natuurlijk.
Bij een metalen bodem zou je een laagje schuim tussen het bed en de bodem kunnen leggen.