hoe ons aquarium plaatsen?

we willen graag een aquarium plaatsen maar dan niet in de woonkamer of slaapkamer, het liefst in de hal en dan met samenwerking van een kapstok of iets dergelijks.
iemand ideeen? (een foto of tekening zou helemaal mooi zijn.)

het aquarium is overigens 100 cm breed

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Interieur
1.2K

Het beste antwoord

De hal is op zich misschien wel een goede plek (al kan er in de winter wel veel kou binnenkomen als je de deur bijv lang open laat staan, (niet doen dus). Omdat het er meestal niet echt zonnig of vreselijk licht is en dat is wel goed voor de planten (in de zon krijg je veel alg).

Je zou een kast kunnen maken met op enige hoogte het aquarium en eronder de kapstok.

Vooral in een hal zou ik het aquarium niet te laag zetten, dat lijkt me erg kwetsbaar (ook als je eens met iets groots en hards (nieuwe tafel of zo) binnen komt, je moet er toch niet aan denken dat je er een barst in slaat).

Ook denk ik dat als het aquarium op bijv heuphoogte is en iedereen loopt er vlak langs, dit wel eens heel stressvol voor de vissen kan zijn, en als ze daar ziek van worden heb je een hoop gedoe.

Zo alles bij elkaar denk ik nu, ik weet het niet, tenzij je een hele grote hal hebt.

Dat hoog zetten is nl voor de vissen wel lekker rustig maar bijv weer een ramp als je water moet verversen ed

Als je de maten van de hal (en waar de deuren zijn) erbij geeft denk ik nog verder mee
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Zoiets? Een aquarium als kapstok?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
erg leuk idee, enig idee hoe dit te realiseren is?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Leuk idee maar bijna niet te realiseren ivm het zuiverhouden van je bak.
Een Aquarium kun je tegenwoordig zelfs in de vloer hebben.
Of wat dacht je als douchewand?
Misschien is het een idee om eens een mooie indeling te maken van jullie huis?