Weet iemand iets tegen verkleurde kitranden?

Wij hebben onze badkamer twee jaar geleden laten plaatsen, hij wordt iedere week grondig schoongemaakt. Echter op twee plekjes (in de hoeken) van de douchebak zitten zwarte plekjes op de kit. Ziet er niet uit, ik weet niet wat ik er aan kan doen, chloor helpt niet om het weer wit te krijgen....

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Interieur
36.5K

Het beste antwoord

Als er sanitair kit is gebruikt zit de schimmel op de kit. Met bleekwater kan je hier wat aan doen. Spuit of smeer de randen in met bleekwater (eventueel verdund) en wrijf ze daarna in met vaseline.
Indien een siliconenkit is gebruikt zit de schimmel in de kit en helpt alleen vervangen. In dat geval gebruik maken van een goede kwaliteit sanitair kit.

Toegevoegd na 59 seconden:
Oh ja, nooit over een bestaande kitrand heen kitten. Dat wordt nooit meer wat.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Dit soort hoekjes zijn altijd een probleem. Probeer eens bij een lokaal schoonmaakbedrijf een periodieke sanitairreiniger te krijgen. Gebruik hierbij wel handshoenen, want hier zit een hoog perentage fosforzuur in. En heet een Ph-waarde van 1,5...

Deze zijn niet zo heel erg duur en kosten een paar euro...

Als dit niet werkt dan zou je het kunnen proberen met een stoomapparaat. En als dat ook niet werkt is de enige optie opnieuw kitten...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik lees net dat kit ook verkleurt door schoonmaakmiddel
Het verkleuren van kit is afhankelijk van de soort kit en de externe invloeden op deze kit. Kit kan verkleuren door sommige chemicaliën. En onder invloed van UV-straling kan kit ook vergelen of verbleken. Het verkleuren van de kit op een douchebak is meestal het gevolg van schimmelvorming.
Deze schimmel ontstaat meestal doordat er lichaamsbacteriën,vocht, kalk- en of zeepresten achterblijven op de kit. Dit is te voorkomen door de douchebak na gebruik goed af te drogen en te ventileren.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Schimmelverwijderaar van H&G.. werkt perfect!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je zou eens cilit bang (weet niet of ik het goed schrijf) kunnen proberen. Bij mij heeft het geholpen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
je hebt (bij de bouwmarkt) speciale kitreiniger.
Daarnaast heb ik gehoord (heb ik niet zelf geprobeerd) dat tandpasta helpt