Waar komen al die vliegen opeens vandaan?

Sinds enkele dagen hebben we heel veel vliegen in huis, zonder dat er ergens iets ligt te bederven en zonder dat het vies is of we huisdieren in huis hebben. Heeft dit te maken met de plotselinge lente-temperatuur? En wat doe ik er aan, behalve meppen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Interieur
29.6K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Goeie Vraag! Heb vannacht de eerste op mijn slaapkamer gehad. En dat terwijl ik nog begin van het jaar mijn bed heb verschoond ;-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wij hadden hier ook ineens een dikke slome vlieg op de slaapkamer van ons zoontje. Vroeg me ook al af waar die dan ineens vandaan kwam.
amigo
13 jaar geleden
goede vraag, hier gisteren 1 dikke vette dode en 2 die helaas nog rondzoemden....
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
hier ook opeens een langzaam zwevend iets... Vast de hogere temperatuur.

Het beste antwoord

Als ik het zo lees heb je last van clustervliegen in huis. (zien bron). Staat dus los van hygiëne of bedorven voedsel.

Toegevoegd na 36 seconden:
'Zien bron' moet uiteraard zijn 'Zie bron'
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat moet het wel haast zijn, dank!

Andere antwoorden (3)

die hebben ergens zitten overwinteren in een holle ruimte.
probeer uit te zoeken waar ze uitkomen, en maak dat dicht.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De deuren/ramen tegenover elkaar openzetten. Verwarming uit, natuurlijk.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wellicht ligt er ergens een dood dier dat aan het ontbinden is. Dat kan gemakkelijk in een holle ruimte waar je niet alledaags kijkt.
Ik heb het ook eens gehad, en na een paar dagen waren alle vliegen gewoon weer verdwenen.