Als je een plavuizen vloer verwijderd, kan je dan de vloerverwarming behouden wanneer je er nieuwe plavuizen of een laminaatvloer oplegt?

De vloer kan niet over de oude vloer gelegd worden, deze moet er echt uit.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Interieur

Antwoorden (3)

Als je een ingefreesde vloerverwarming hebt, of een vloerverwarming die in het beton is gegoten, kun je, als je de buizen niet beschadigt, de vloerverwarming behouden. Houd er wel rekening mee dat als je opnieuw een plavuizenvloer legt, de vloer opnieuw moet wennen aan de verwarming, dus eerst een aantal weken niet stoken en dan voorzichtig beginnen, elke twee dagen iets hoger zetten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als de vloerverwarming ouder is dan ca. 15 jaar kunt u beter overwegen om in ieder geval de buis ook te vervangen. Deze buis is relatief goedkoop en oude is wellicht al iets dicht geslipt. Ook voorkomt u dat er naderhand toch een lekje ergens zit. Plus dat u de oude vloer er makkelijker uithalen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ga voorzichtig te werk met het wegbreken van de bestaande plavuizen. Als daarna de zaak open ligt zet dan de vloerverwarming onder druk om te (laten) controleren op mogelijke lekkage. Afhankelijk van de ouderdom van de buizen/pijp van de vloerverwarming kun je overwegen de zaak te vervangen.