hoe kom ik van mijn dure hypotheek af(dsb) 240.000 terwijl mijn huis maar 180.000 waard is

Weet jij het antwoord?

/2500

je beseft ook zelf dat dit een zeer tricky situatie is. maar: kun je de dure hypotheek nog wel steeds betalen, of ligt daarin ook een probleem? 1 punt waar ik aan denk: je vermeldt niet of je nu al aflost en welk rente% en -looptijd je thans hebt, maar een mogelijkheid kan zijn te onderzoeken of een andere partij gunstiger kan financieren / overnemen omdat rente nu gunstig is (laag) om zo je rentelast omlaag te brengen en aflossing te starten of verbeteren. de tijd daarvoor is lastig en de mogelijkheden sterk afhankelijk van je inkomenspositie (verdien je relatief gezien genoeg), maar altijd proberen. en om uit betalingsproblemen te blijven: altijd blijven betalen, verzoeken om betalingsregeling en in contact blijven. en daarbij meer inkomen verwerven door (extra) werken, partner of kinderen ook als het je waard is en haalbaar blijkt, tegenover beperken van je kosten maar zoals gezegd, het is niet duidelijk hoe ver je moet gaan (auto weg, kies goedkope energieleverancier, schrap duur leven als .. roken, vlees eten, kranten-tv, abonnementen, sportclubs etcetera etcetera)

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100