Huis kopen met een v.o.f hoe zit dat ?

hallo,

Wanneer 1 van de vennoten binnen een v.o.f een huis wilt kopen.
Hoe word dan de de hypotheek berekend ?
Word de winst uit onderneming dan gehalveerd of anders namelijk.... ?

3 jaar geleden
4.6K
ronron1212
3 jaar geleden
De hypotheek wordt berekend? De winst uit de vof gehalveerd? Koopt hij het huis van de vof of in de vof of particulier?

Antwoorden (1)

De winst uit onderneming word uiteindelijk aan de individuele maten toegerekend - dat is ook de basis van je (persoonlijke) belasting aangifte. Die belasting aangifte dient als basis voor je jaarinkomen en daarmee als basis voor de hoogte van je hypotheek.