Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe kom ik zo snel mogelijk aan een koopwoning?

Ik ben een student van 18 jaar. Zit thuis helaas niet op mijn plek, waar ik liever niet op in ga. Zit nu in het tweede leerjaar op het HBO. Met mijn studie is het gemiddelde startsalaris rond de 2000 euro. Ik wil zo snel mogelijk een huis kopen, dus heb besloten geen studielening te nemen en met mijn bijbaantje alle studiekosten te betalen. Dat komt een toekomstige hypotheek ten goede. Ik weet dat het erg lastig (misschien bijna onmogelijk) wordt om op deze leeftijd en onder deze omstandigheden aan een koopwoning te komen. Toch ben ik op zoek naar mogelijke oplossingen en paden die ik zou kunnen bewandelen. Voor mij is het namelijk erg belangrijk dat ik weer uitzicht krijg op een verhuizing naar plek waar ik me wel thuis kan voelen.

Als het echt niet anders kan zal ik moeten beginnen met huren, al doe ik dit liever niet aangezien je dan het geld op straat gooit zonder dat je restwaarde kunt behouden. Na een aantal maanden huren zal ik financieel eerder achterlopen dan stappen maken.

In verband met mijn studie, hobby's en benodigde rust wil ik niet samen gaan wonen. Ik wil gewoon een zelfstandig plekje waar ik echt alleen woon en mijn ding kan doen. Zeker gezien het verleden dat ik thuis heb is even alleen zijn geen overbodige luxe.

Toen familie ging verhuizen heb ik drie maanden in het leegstaande huis mogen wonen. Dat was de test of ik het wel aan zou kunnen om op mezelf te wonen, dit ging goed en is dus geen probleem!

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
2.6K
tinus1969
5 jaar geleden
Wat is je vraag?
ronron1212
5 jaar geleden
Je zal toch eerst je studie moeten afmaken en daarna wat geld sparen om bij een bank een hypotheek op je huis te kunnen krijgen. Eerder zal je dat niet lukken.
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden