Is een hypotheek krijgen met herstelcode van BKR mogelijk?

Hallo ,
In mijn verleden heb ik schulden gehad ,waardoor ik bij bkr sta geregistreerd.
Maar ik heb iedere laatste eurocent van alle schuldeisers zelf netjes afbetaald . En heb verder ook geen lening,krediet of telefoon abbonement o.i.d open staan .
dus geen A codes bij Bkr alleen herstelcode's (H)

Wat is er nu voor mij mogelijk m.b.t het krijgen van een hypotheek .

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
2.6K

Antwoorden (1)

Dat bepaalt de hypotheekverstrekker en de een is soepeler dan de ander.

Als er diverse "H's" staan, wil dat zeggen dat er geen achterstanden meer zijn - maar wel dat er problemen zijn geweest.

De "H" betekent ook niet dat een lening na een betalingsachterstand geheel is afgelost. (Dan zou er geen letter komen staan).
De site www.hypotheker.nl vermeldt inzake de H-codering bijv.:

"Een enkele geldverstrekker bekijkt of ze alsnog een hypotheek voor je willen verstrekken zodat je een huis kunt kopen."
Dat houdt niet over...

Mijn antwoord is derhalve: het is niet geheel onmogelijk.