Moet ik een hogere inschrijving van een hypothecaire lening doorgeven aan de notaris of aan de hypotheekverstrekker?

Wij hebben onlangs een hypothecaire lening afgesloten voor de aankoop van een woning. De hypotheekakte zal over 1,5 maand passeren. We willen later dit jaar o.a. de badkamer verbouwen. We willen daarom een hogere inschrijving van de leningen (zal gaan om een bedrag van 10K à 15K), ben bewust van het feit dat een hogere inschrijving nadelen kan hebben voor toekomstige financieringen. Wie moet ik informeren over de hogere inschrijving; de notaris, de bank of beide?

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
1.8K
ronron1212
6 jaar geleden
De hypotheek zal worden verleend dus uit betaald bij de notaris. Als jij bij de notaris bent teken je voor de overdracht dan moet de verkoper worden betaald. De notaris zal dan beoordelen of jij het geld hebt via een hypotheek en of de bank daarvoor een akkoord heeft gegeven. De totale som zal je dan moeten betalen.

Antwoorden (1)

Het bedrag dat je wilt lenen moet je overeenkomen met de geldverstrekker, de bank dus. Bij de notaris wordt alleen alles wettelijk bevestigd, die gaat niet over de hoogte van het bedrag.