Kun je een hypotheek weggeven/doorgeven?

Mijn ouders hebben een goedkoop huis gevonden die ze graag willen gaan renoveren. Huis kost €50.000 en hier voor gaan ze een hypotheek afsluiten (ik kan geen hypotheek krijgen, omdat ik geen vaste baan heb). Nu wil ik (als het huis af is) in dit huis gaan wonen. Ik heb €17.000 spaargeld en hier mee willen ze het huis gaan opknappen. Als ik nu over 1-2 jaar een vaste baan heb, kunnen ze dan de hypotheek aan mij geven, zodat de hypotheek en het huis om mijn naam staan?

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
2.3K

Antwoorden (1)

Dat hangt van de hypotheek af die je ouders gaan afsluiten.
Een hypotheek met doorgeefregeling houdt in dat je ouders de hypotheekrente en voorwaarden kunnen doorgeven aan jou.
Maar lang niet iedere hypotheek heeft een doorgeefregeling.

Toegevoegd na 4 minuten:
Vanzelfsprekend zal de bank nog wel jouw kredietwaardigheid controleren.