Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Gedeelte aflossingsvrije Hypotheek meenemen bij verkoop, hoeveel tijd heb ik dan nog om een andere woning aan te kopen?

Binnenkort hoop ik mijn huidige woning te verkopen. ik heb een bankspaarhypotheek en een gedeelte aflossingsvrije hypotheek.
De bankspaar hypotheek los ik bij verkoop van deze woning af en het gedeelte aflossingsvrij wil ik mee nemen naar een nieuw(bestaande) nog aan te kopen woning. Nu ben ik bij twee verschillende adviseurs geweest voor in intake gesprek maar het is me nog niet geheel duidelijk.

Hoeveel tijd heb ik om een nieuwe woning aan te kopen(met het gedeelte aflossingsvrij) wanneer ik mijn huidige woning verkoop en nog niet direct een nieuwe woning heb gevonden..de ene adviseur had het over 6 maanden? en de andere adviseur heeft het over begin 2019?

Mijn hypotheek loopt bij Ovion en het meenemen van het gedeelte aflossingsvrij is geen probleem en het evt verhogen of verlagen daarvan ook niet.
Mijn hypotheek heb ik ik 2011 afgesloten.

Hopelijk kunnen jullie me daar wat duidelijkheid over geven.

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
1.8K
paulus811
6 jaar geleden
Als het advies van de adviseurs niet duidelijk of niet gelijk is, zou ik als eerste bij hen teruggaan om opheldering te krijgen.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Nadat je woning is verkocht (2017) heb je nog voor het lopende jaar (2017) en het daaropvolgende volledige jaar (2018) de mogelijkheid een aflossingsvrije lening af te sluiten.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Nadat je woning is verkocht (2017) heb je nog voor het lopende jaar (2017) en het daaropvolgende volledige jaar (2018) de mogelijkheid een aflossingsvrije lening af te sluiten.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
ronron1212
6 jaar geleden
Dat is toch niet de vraag? Hoe lang kan hij hem meenemen dat is de vraag.

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding