hoe moet ik voorkomen dat mijn man achter mijn rug om onze huizen verkoopt?

Ik en mijn man zijn in gemeenschap van goederen getrouwd. Mijn man is van plan iemand te zoeken die zich voor gaat doen als mij en daarmee naar de notaris en de bank te gaan om onze huizen te verkopen. Wat moet ik doen om dit te voorkomen?

Toegevoegd na 22 minuten:
Ik ben van plan deze 2 dingen te doen:
1. Een afspraak maken met de hypotheek adviseur van mijn bank en hun laten noteren dat onze huizen zonder officiële scheidingsakte niet verkocht mag worden.
2. Naar het gemeentehuis toe om hun om hulp te vragen.

P. S. We hebben er al over gepraat en we komen er niet uit, dus dat is geen oplossing. Als iemand een tip heeft met wat ik het beste kan doen nu dan hoor ik het heel graag.

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
2.4K
Amadea
7 jaar geleden
Je legitimatiebewijs zodanig bewaren dat jouw man het niet kan vinden. En de bank ervan op de hoogte brengen dat de vrouw die meekomt een bedriegster is.
ronron1212
7 jaar geleden
De bank? je bedoeld de notaris daar wordt de verkoop afgehandeld. Je zult je toch moeten legitimeren dus een ander zal dat toch een vals paspoort moeten hebben.
Erna55
7 jaar geleden
Het lijkt een loos dreigement.
Maar je kunt in ieder geval ook de " vaste" notaris inlichten.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Als je het nog steeds over "mijn man" hebt, zal het wel loslopen...
tinus1969
7 jaar geleden
@Freekfluweel, Wat een onzinreactie. Het IS nog haar man, want ze zijn nog niet formeel gescheiden via een uitspraak van de rechtbank.

Antwoorden (2)

Probeer er met je man over te praten, probeer hem op het hard te drukken dat hij dat niet moet doen! Je zou natuurlijk ook nog juridische hulp kunnen inschakelen. Ik weet natuurlijk niet hoe jouw situatie is. Je bent vrij om naar de politie te gaan hoor, die helpen je wel verder.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
ronron1212
7 jaar geleden
Hoedan?
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
De politie doet niets, voordat het feit gepleegd is.
Beste advies is om niets te doen, of hoogstens je man erop te wijzen dat wat hij van plan is strafbaar is, en dat je niet ongezien met dit soort dingen wegkomt(officiële akten die moeten passeren via een notaris/advocaat)

Als je besluit om te wachten wordt het tijd om in actie te komen als het huis éénmaal verkocht is. Doe aangiften van valsheid in geschriften bij de politie.

Op valsheid in geschriften staat een gevangenis straf. De koop wordt sowieso ontbonden omdat deze onder valse voorwendselen is gedaan, en die fijne kerel van je moet een tijdje brommen... Een win-win situatie dunkt mij....

N.B. Bewaar je paspoort op een hele veilige plek.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Ozewiezewozewiezewallakristallix
7 jaar geleden
Min ! Dit vanwege je advies om in eerste instantie niets te doen. Het is namelijk wel héél verstandig om de instanties (de hypotheekverstrekker en indien mogelijk de notaris) vooraf al te waarschuwen dat iemand van plan is valsheid in geschrifte te plegen. Je waarschuwt mensen én je bent geloofwaardiger wanneer eenmaal de echte problemen ontstaan. Dat kan veel narigheid voorkomen; óók voor de onschuldige koper van het huis ! Met de overige alinea's ben ik het overigens wél eens.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Ozewiezewoze: Je bent wel erg naïef(no offence) om te denken dat vooraf de instanties te verwittigen iets gaat helpen... Je weet ten eerste niet welke notaris deze man gaat benaderen voor de verkoop, en alle notarissen verwittigen is niet te doen. Politie vooraf waarschuwen heeft geen zin, deze komen pas in actie als het leed al is geschied. Persoonlijk denk ik dat de man bluft en dat hij zelf heel goed weet dat wat hij wil niet tot de mogelijkheden behoort... Vanuit dat perspectief bezien heb ik geschreven in de trant van: Kijk het aan, en doe niets...
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Bedankt RoqueTrader en Ozewiezewoze voor jullie advies. Vanaf nu zal ik elke dag mijn bankrekening en hypotheek checken en meteen aangifte doen als er iets niet klopt. Nogmaals heel erg bedankt en een fijne dag.
Ozewiezewozewiezewallakristallix
7 jaar geleden
@RoqueTrader
Dat van die notaris klopt, daarom staat er ook "indien mogelijk" ;-) Toch kan het geen kwaad ook een brief te schrijven naar b.v. de notaris waar de vragensteller destijds zélf het huis gekocht heeft. Het helpt wanneer je algemeen betrouwbare mensen van tevoren inlicht. Zij kunnen voor je getuigen wanneer het echt mis is gegeaan. Je kunt er ook mee aantonen dat je al het mogelijke hebt gedaan om erger te voorkomen. En, heel misschien is er wel iemand alert (b.v. de hypotheekverstreker) en trekt die tijdig aan de bel waarmee de ellende voorkómen wordt, i.p.v. dat 'ie achteraf opgeruimd moet worden.
tinus1969
7 jaar geleden
Eens met @Ozewiezewozewiezewallakristallix om met hypotheekbank en notaris te gana praten -en dan zou ik niet alleen een brief schrijven maar ook werkelijk gaan praten. Het grootste doel daarvan moet zijn, om deze instanties al alert te maken. En misschien weten zij nog wat truuks. Niet dat dat altijd helpt; elke notaris kan de transactie afhandelen, dus ook één die niets weet van de lopende problemen. Overigens hoort die notaris de identiteit van alle partijen te controleren. Strikt gezien zou valsheid in geschrifte en verkoop buiten jou om, niet mogelijk moeten zijn.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
In beide gevallen zullen jullie samen als eigenaar te boek staan. De notaris heeft de controleplicht of de verkoper bevoegd is. Deze regel geldt altijd voor de echtelijke woning. Mocht de andere door omstandigheden geen gemeenschappelijk bezit zijn (bijv. door verkrijging uit nalatenschap) dan kan die wel zonder toestemming verkocht worden.