Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Op welke site kan ik het beste uitrekenen hoeveel ik kan lenen voor een hypotheek?

Ik heb al verschillende geprobeerd, maar ik krijg telkens een andere uitkomst, soms komen er bedragen uit, die ik gewoon niet kan geloven.
Bij de meeste sites kan je zelf berekenen, maar voor een definitieve berekening moet je dan weer inloggen en contact maken met een hypotheekadviseur enzo. Daar heb ik nog geen zin in, ik wil het eerst zelf berekenen. Maar Waaaaarrrrr?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
2.5K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Beste Ondertussen,

er zijn veel sites waar je uit kunt rekenen hoeveel je maximaal mag lenen. De uitkomst wordt bepaald door
1. Je inkomen
2. Je schulden en verplichtingen
3. De waarde van je huis
4. De rente (wel of geen NHG)
5. De rentevaste periode

De uitkomst van de meeste sites zijn min of meer hetzelfde, alleen hebben ze niet allemaal de mogelijkheid om alle variabelen die hier boven zijn genoemd mee te nemen, waardoor het antwoord kan verschillen. Ik ben zelf niet zo'n fan van de berekening van Eigen Huis, maar die van de ABN Amro, Hypotheker en Ikbenfrits zijn wel OK. Ik zal de links hieronder toevoegen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding