Kun je een hypotheek nemen bij een Zwitserse bank en hoe doe je dat?

De Zwitserse centrale bank verlaagt momenteel de rente naar - 0,75 % dus de hypotheekrente zal daar ook erg laag zijn.

9 jaar geleden
2.4K
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Wil je dan ook het risico van stijgen van de frank weer verzekeren :) het kan een ramp zijn indien de frank weer ineens stijgt . In Polen schijnen veel hypotheken via Zwitserland zijn afgesloten .
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Een hypotheek voor een huis in Zwitserland of Nederland?
Poet
9 jaar geleden
In Nederland. De Frank is inmiddels al fors gestegen nav het besluit van Zwitserland om van de euro te ontkoppelen. Nu snel de hypo regelen voordat het land de lage rente weer laat stijgen...
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Een denkfout van veel mensen. De rente is niet het belangrijkste van een hypotheek, maar de voorwaarden, zoals : hoeveel % mag je boetevrij aflossen, hoeveel % eigen geld moet je hebben, enz. In Nederland krijg je hypotheekrente terug via de belasting.

Het beste antwoord

Contact opnemen met de bewuste bank, houd er rekening mee dat er maar voor een deel van de waarde hypotheek verstrekt wordt, je zult minimaal 30% van de taxatiewaarde zelf in moeten brengen.
Alternatief is kiezen voor variabele rente, er komt steeds meer concurentie op de hypotheekmarkt. Kans dat de rente aanzienijk gaat stijgen is ondenkbaar.