Kan een vrouw van hypotheek af wanner ze niet meer met kinderen in het huis woont ?

Na echtscheiding bleef ik volgens afspraak in echtscheidingsconvenant met kinderen in ons huis wonen. Hypotheek staat op beidernaam. Ik, vrouw, betaal alleen alle kosten , en belastingen en verzekeringen van het huis. En natuurlijk de verzorging van de kinderen nu jongvolwassen want geen alimentatie meer. Mijn salaris is te weinig om hypotheek op mijn naam te krijgen.
Over 2 jaar moet ik huis uit met dan volwassen kinderen. Op dat moment wil ik ook van hypotheek af. En gaat ex het huis bewonen of wordt huis verkocht.
Na verstrijken van datum convenantafspraak mbt bewonen van het huis zal ik met de kinderen niet meer het huis bewonen.
Kan ik van hypotheek af als ex het huis gaat bewonen en ook niet op zijn lage salaris kan overnemen ? En als huis te koop staat moet ex dan ook de helft van hypotheek en maandelijkse kosten betalen ?

Weet jij het antwoord?

/2500

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100