Hoe vraag ik de Hypotheekrente van de starterslening terug?

Hallo Allemaal,

wij hebben een brief gekregen van de SVN. Nu moeten wij per 10 juni de
starterslening gaan aflossen. Hier zit natuurlijk ook hypotheekrente op.
Hoe kunnen wij deze terugvragen bij de belastingdienst per maand.
Moeten wij deze wijzigen want de normale hypotheekrente loopt gewoon door.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1K

Antwoorden (1)

Als je meer rente gaat betalen, zoals in jouw situatie, of bijvoorbeeld als jouw rentepercentage hoger wordt bij een nieuwe rentevastperiode, kan je zelf het bedrag van jouw voorlopige teruggave laten aanpassen. Dit kan op de site van de belastingdienst.
De belastingdienst controleert (in principe) niet of de door jouw opgegeven gegevens daar correct zijn. Na afloop van het jaar krijg je een jaaropgave met daarin de door jou betaalde rente. Deze geef je op als je de belastingaangifte over dat jaar doet.

(Mocht je nou redelijk bij kas zijn, dan zou je ook nog kunnen beslissen deze rente pas op te geven bij de aangifte in maart 2014 - over 2013. Dan krijg je ineens een boel terug. Maar of je dat wilt is natuurlijk heel persoonlijk)