Kan ik bij mijn ouders blijven wonen bij geregistreerd partnerschap?

Mijn vriend en ik hebben een huis gekocht en krijgen in oktober de sleutel, wij gaan nog verbouwen in dit huis. Tegen die tijd staat mijn vriend wel ingeschreven bij dit huis, maar ik blijf bij mijn ouders wonen. Mogen wij dan een geregistreerd partnerschap aangaan?

een jaar geleden
2.9K
tinus1969
een jaar geleden
Waarom schrijf jij je ook niet alvast in op het adres van je nieuwe huis? In de praktijk zou dat geen probleem moeten zijn, toch?
Learas
een jaar geleden
Omdat je daar ook voor moet betalen en beetje onzin als ik er dan nog niet woon verbouwing duurt waarschijnlijk een jaar
Ozewiezewozewiezewallakristallix
een jaar geleden
@tinus1969
Je dient je in te schrijven op de plek waar je het meest verblijft. Als dat (nog) niet in het nieuwe huis is, dan mag je je daar ook (nog) niet inschrijven.
ronron1212
een jaar geleden
@tinus1969krijgen de sleutel pas in oktober post komt dan wel op het nieuwe adres. Verder maakt het toch niet uit is niet verboden.
tinus1969
een jaar geleden
@Learas, waar moet je voor betalen dan?
tinus1969
een jaar geleden
@Oze, dat is strikt genomen zo, maar de controle is niet erg scherp.

Antwoorden (1)

Ja. Bij een geregistreerd partnerschap maakt het niet uit op welk adres de partners wonen. Als je een samenlevingscontract zou afsluiten, zou je wél daadwerkelijk moeten samenwonen.
Mensen die getrouwd zijn of een geregistreerd partnerschap hebben maar niet bij elkaar wonen en latten, kunnen ook elkaars fiscale partner zijn. Dat kan dus, ook al staan jullie niet op hetzelfde adres ingeschreven.
een jaar geleden
Ozewiezewozewiezewallakristallix
een jaar geleden
Wat een gekke -niet onderbouwde- min ! Geregistreerd partnerschap is gelijk aan getrouwd zijn.
Er zijn genoeg stellen die gescheiden zijn van tafel en bed die bewijzen dat het kan.