Ik ben bang voor gas, kan ik snel een sociale huurwoning zonder gas aansluiting krijgen?

Als men bang is voor gas aansluiting in huidige sociale huurwoning kan men dan snel in aanmerking komen voor sociale huurwoning zonder gas aansluiting?

2 jaar geleden
1.4K
TurfGraver
2 jaar geleden
Bang voor gas?
Ben bang dat dat geen reden voor prioriteit zal zijn.
Inekez1
2 jaar geleden
De voorwaarden voor urgentie zijn per woningbouwvereniging verschillend, maar over het algemeen niet heel soepel. Angst voor gas (of angst voor wat dan ook) lijkt me geen reden voor urgentie. Het aantal woningen zonder gasaansluiting is bovendien erg beperkt, dus ook met urgentie is dat niet snel beschikbaar.
tinus1969
2 jaar geleden
Verhuis naar Almere - daar hebben verl woningen stadsverwarming.
Griffin
2 jaar geleden
Je kunt toch gewoon de woning betrekken met de (hoofd)gasleiding dichtgedraaid?
HeerVoldemort
2 jaar geleden
Zelfs een woning zonder gasaansluiting kan nog steeds bovenop een gaspijp staan...
ronron1212
2 jaar geleden
Hoezo ben je in eens bang voor gas?

Antwoorden (1)

Nee.
Er zijn grote lange wachtlijsten voor woningen dus dat gat niet lukken. Er zijn mensen die zitten in woningen vol met schimmel die daar gezondheidsschade van hebben en die krijgen geen andere woning omdat die er niet zijn.
Wat je zou kunnen doen is het gas afsluiten en electrische kachels kopen of iets anders. Een huis kopen kan ook of je huisbaas om een aanpassing vragen maar verder heb je zeer weinig kans.