Wanneer ben je een huisjesmelker?

Een huisjesmelker zou iemand zijn die niet op een zuivere manier meerdere panden bezit. Maar dat is toch vaag? Wanneer is iets 'niet zuiver'? Wanneer ben je een huisjesmelker?

2 jaar geleden
2K
ronron1212
2 jaar geleden
Het niet op zuivere manier heeft daar niets mee te maken. Een huisjes melker onderhoud zijn panden slecht tot niet en vraag te hoge huren.
Pieterke
2 jaar geleden
Als je een vermogen vraagt voor een krot dat je ook nog eens niet of nauwelijks onderhoud.

Antwoorden (2)

In het woordenboek wordt een huisjesmelker omschreven als iemand die vaak slechte huizen / woningen tegen woekerprijzen verhuurt. Het is iemand die profiteert van de zwakke toestand van andere personen om op die manier een krot te verhuren aan veel te hoge prijzen.

In de wetgeving wordt de term ‘huisjesmelker(ij)’ niet opgenomen maar worden dergelijke situaties wel strafbaar gesteld.
2 jaar geleden
Een huisjesmelker is iemand die huizen, met name woningen in slechte staat, verhuurt met de bedoeling daarvan zoveel mogelijk profijt te trekken, en van de opbrengst leeft.
Aldus de gangbare definitie m.b.t. deze beroepsgroep..
Hierbij vallen op:
1. De huisjesmelker verhuurt vooral woningen in slechte staat.
2. De huisjesmelker verhuurt deze woningen te duur, soms voor woekerprijzen
3. De huisjesmelker maakt gebruik (misbruik) van de zwakke sociale positie van bepaalde huurders.
4. Huisjesmelker zijn is een beroep. De huisjesmelker verdient zijn brood met deze verhuur, na transacties op de woningmarkt.