Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Mag ik mijn huurappartement via Airbnb verhuren?

Hoi allemaal,

Sinds ik een relatie heb met mijn vriend ben ik niet mijn in mijn huurappartement. Om de financiële kosten een beetje in te dekken zou ik graag mijn appartement Airbnb verhuren.
Nu vraag ik me af wat de regels hiervoor zijn. Is dit zomaar mogelijk. Er staat niks over in mijn contract.

Ik hoop dat iemand mij hier iets over kan vertellen.

Verwijderde gebruiker
2 jaar geleden
1.5K
SentWierda
2 jaar geleden
De vraag op deze manier gesteld, is niet te beantwoorden.. Gaat het om sociale huur (woningbouwvereniging) of om particuliere huur?
Verwijderde gebruiker
2 jaar geleden
Maak een account aan bij airbnb.
Ga naar: host worden.
Volg de stappen en je kunt het zien. Omdat het een huurwoning betreft, acht ik de kans klein.
Betreft het een sociale huurwoning, nog kleiner. Deze info is niet van airbnb, maar wel al nuttig:
https://radar.avrotros.nl/hulp-tips/hulpartikelen/item/je-huis-verhuren-via-airbnb-waarop-moet-je-letten/

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Nee, zoals je de vraag stelt is het niet toegestaan je appartement onder te verhuren. Dat is bij wet, tenzij anders overeengekomen, verboden.
Aan de voorwaarden gesteld door airbnb kom je dan geeneens toe!
(Lees meer...)
2 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding