Mag ik mijn huurappartement via Airbnb verhuren?

Hoi allemaal,

Sinds ik een relatie heb met mijn vriend ben ik niet mijn in mijn huurappartement. Om de financiële kosten een beetje in te dekken zou ik graag mijn appartement Airbnb verhuren.
Nu vraag ik me af wat de regels hiervoor zijn. Is dit zomaar mogelijk. Er staat niks over in mijn contract.

Ik hoop dat iemand mij hier iets over kan vertellen.

Verwijderde gebruiker
2 jaar geleden
1.5K
SentWierda
2 jaar geleden
De vraag op deze manier gesteld, is niet te beantwoorden.. Gaat het om sociale huur (woningbouwvereniging) of om particuliere huur?
Verwijderde gebruiker
2 jaar geleden
Maak een account aan bij airbnb.
Ga naar: host worden.
Volg de stappen en je kunt het zien. Omdat het een huurwoning betreft, acht ik de kans klein.
Betreft het een sociale huurwoning, nog kleiner. Deze info is niet van airbnb, maar wel al nuttig:
https://radar.avrotros.nl/hulp-tips/hulpartikelen/item/je-huis-verhuren-via-airbnb-waarop-moet-je-letten/

Antwoorden (1)

Nee, zoals je de vraag stelt is het niet toegestaan je appartement onder te verhuren. Dat is bij wet, tenzij anders overeengekomen, verboden.
Aan de voorwaarden gesteld door airbnb kom je dan geeneens toe!