Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe zit het met een sociale huurwoning en de maximale inkomensgrens bij ouders met thuiswonende werkende kinderen?

Mijn ouders wonen in een sociale huurwoning omdat ze laag inkomen hebben. Ik heb wel 2 broers en 1 zus die thuis wonen bij mijn ouders en die werken allemaal. Ik heb een beetje een rare vraag, maar ik wist niet bij wie ik terecht kon. Op de wesbite van de woningen staat dat je maximaal 40 duizend euro mag verdienen per jaar om in aanmerking te komen voor een sociale huur woning. Maar wat als iemand al er in woont? Mijn ouders zelf hebben een laag inkomen, maar met z'n allen kunnen ze wel boven dat bedrag komen.

5.4K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

Als je al in de woning woont maakt het niet meer uit. Het gaat er enkel om wat je verdient als je de woning WIL gaan huren.
Woningbouwcorporaties hebben verder ook geen inzicht in jouw inkomsten (of die van je ouders).


"om in aanmerking te komen voor een sociale huur woning"
Als jij dus morgen zelf gaat huren moet jij (en je mogelijke medehuurder) je inkomsten aan tonen via bankafschriften/loonstrookjes. Als je een dag na de huurovereenkomst dan een ton per jaar gaat verdienen is er niets aan de hand.
(Lees meer...)
3 jaar geleden
Het inkomen van kinderen wordt niet meegerekend. Is het inkomen van de ouders hoger dan € 40.024,- dan komen deze niet in aanmerking voor een sociale huurwoning.
Gaan huurders tijdens de huur meer verdienen dan deze grens, dan wordt door een inkomensafhankelijke huurverhoging deze huurders ertoe bewogen een vrije sectorhuurwoning of koopwoning te betrekken. Hoe hoger het inkomen, hoe hoger de huurverhoging.
(Lees meer...)
3 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding