Waar doet de huurcommissie onderzoek naar?

Ik heb mijn woning verhuurd en nu de huurder weg is zag ik een hoop kapot. In ons contract stond 350 borg en duidelijke afspraken over het inhouden in geval van schade. Hij heeft de huurcommissie ingeschakeld en nu vraag ik mij af, wat onderzoeken ze precies? Is het zijn woord tegen de mijne of zoeken ze nog meer? Of gaat het puur en alleen om bewijzen heen en weer over de schade en borg?

Ik kan namelijk bewijzen dat het haar schuld is en wat we afgesproken hebben. Maar ik heb nooit officieel toestemming gehad om de woning te verhuren, dus vraag mij af of ik problemen krijg voor het verhuren.

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
1.1K
ronron1212
3 jaar geleden
Naar de hoogte van de huur als een huurder naar na vraagt omdat de huurder vind dat de huur te hoog is. Niet naar andere geschillen.
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Je mag nooit onderverhuren zonder toestemming hoofdverhuurder.
Utrecht
3 jaar geleden
Niet zeker of de huurcommissie hier over gaat (danwel het geschil in behandeling gaat nemen).
Maar een woning verhuren zonder toestemming van de eigenaar (huurwoning) danwel hypotheekverstrekker (koopwoning) is problematisch. Wanneer deze niet toegestane onderverhuur bij hen bekend wordt, kan het u nog een flinke douw opleveren (in het ergste geval opzegging huur/hypotheek).

Antwoorden (1)

De huurcommissie heeft diverse taken. Zie link