Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoeveel dagen per jaar moet ik minimaal in mijn huurhuis verblijven?

Voor mijn werk zit ik vaak langdurig in het buitenland. En ik wil natuurlijk niet dat de verhuurder mijn huis leeghaalt omdat ik er 'schijnbaar' nooit ben.

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
2.2K
TurfGraver
3 jaar geleden
Als je de huur gewoon betaald zal dat niet uitmaken.
tinus1969
3 jaar geleden
Verhuurder mag helemaal niet in jouw huis komen, behalve met zeer dringende reden (bv spoedherstel lekkage), enz eker niet zomaar van alles weghalen. Hoe kom je er bij dat dit een risico is? Slechte huisbaas?

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Aan jouw huurbaas ben jij geen verantwoording verschuldigd over waar je verblijft. Zolang jij aan je huurverplichtingen voldoet is er geen enkele reden om je uit huis te zetten. H9ij mag zelfs je huis niet in zonder dringende reden. Voorbeelden voor dringende redenen: onderhoud, lekkage, rioolontstopping etc.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Rieneke1
3 jaar geleden
Als de verhuurder een WBV is, kan die wel degelijk eisen stellen wat betreft minimale bewoning.
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Rieneke1 heeft gelijk. Als jullie (huurbaas en jij) zijn overeengekomen dat er sprake moet zijn van nplicht tot feitelijke bewoning, dan moet je je aan de afspraken houden.
Citaat: "Dit betekent dat de huurder zich niet houdt aan de huurovereenkomst (als in de huurovereenkomst de plicht tot feitelijke bewoning is opgenomen)."
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Ja ik woon feitelijk in dit huis, ik woon nergens anders, sta op dat adres ingeschreven. alleen ben ik er maar een half jaar per jaar fysiek aanwezig.
In 't huurcontract staat niets om die trent, maar ik ken niet alle wetgeving, aangezien het 'gewoon' een wooning coorporatie huurhuis is.

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding