Mogen 10 studenten in een huurhuis met 6 slaapkamers, 2 badkamers, een keuken, kelder en woonkamer?

wij zijn 10 jonge studenten die samen in een huur huis willen maar vragen ons af mag dit wel met zoveel mensen

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
1.3K

Antwoorden (1)

Met meerdere (meer dan 3, in sommige gemeenten meer dan 2) studenten in 1 huis wonen, mag meestal alleen als die woning is bestemd als studentenwoning. Is het huurhuis bedoeld voor een gezin, dan mag je daar niet met 10 studenten wonen. Dan mag je daar zelfs niet met 4 studenten wonen.

Je zult bij de verhuurder en de gemeente moeten informeren of de woning gebruikt mag worden voor studentenhuisvesting. Die kans acht ik vrij klein. Als dat namelijk het geval zou zijn, zouden de kamers waarschijnlijk per stuk verhuurd worden omdat de verhuurder daar veel meer voor kan krijgen dan wanneer hij de woning als geheel verhuurt.