Wat is de waarde van nieuw aangebrachte radiatoren in een huurwoning?

Mijn ouders gaan vanuit een huurwoning verhuizen naar een zorgwoning. De huurwoning wordt door de woningstichting verkocht. Mijn vader heeft de hele CV-installatie zelf aangelegd. Alleen de nieuwe ketel is 4 jaar geleden door de woningstichting geplaatst, tegen een forse huurverhoging. De woningstichting weigert mijn ouders nu een vergoeding voor de door hen zelf geplaatste radiatoren te betalen. Hoeveel invloed hebben radiatoren op de verkoopwaarde van de woning?

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
1.6K

Antwoorden (2)

Als er destijds geen centrale verwarming in zat, dan ga ik er van uit dat er één of meer gaskachels in het huis zaten (stonden). Jouw vader heeft er voor gekozen om de kachel(s) te vervangen door een CV. De waarde van de kachels zou je nu weg kunnen strepen tegen de waarde van de radiatoren. Als jouw vader het huis achter moet laten zoals hij het destijds betrokken heeft, dan zou hij nu de radiatoren er uit moeten halen en de kachel(s) terugplaatsen.
3 jaar geleden
De woning was en is eigendom van de Woningbouwvereniging, en die heeft dan ook het recht om die te verkopen na het vertrek van je ouders. Je ouders hebben geen recht op een tegemoetkoming voor de verbeteringen die ze zelf hebben aangebracht in hun huurwoning - dat heb je nooit, als je huurt.