Wie moet gemeentelijke belasting betalen als ik ben uitgeschreven, maar nog wel huur?

Na mijn scheiding huur ik in hetzelfde dorp als waar mijn kinderen wonen (en ik moet zijn voor mijn werk (eigen zaak)) een klein appartementje. Sinds een jaar heb ik met mijn partner een huis gekocht in een andere gemeente waar ik me ook heb moeten inschrijven.
Het appartement moet ik aanhouden voor opvang kinderen sport/afspraakjes/school (blijven bijv. daar slapen als ze de volgende dag vroeg moeten sporten).
Ook slaap ik daar zelf 2-3 nachten aangezien ik lange dagen maak en niet elke dag heen en weer kan rijden.
Sinds ik me heb laten uitschrijven ontvang ik geen gemeentelijke belastingen meer.
Moet ik dit nu ontvangen door mijn verhuurder? Moet ik bij de gemeente aangeven dat ik uitgeschreven ben maar nog wel huur?
Kan ik problemen krijgen als er later geconstateerd wordt dat ik behalve huur niets betaal?

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
1.1K
HannekeJanssen
3 jaar geleden
Welke gemeentelijke belastingen ONTVING je dan? Ik moet ze alleen maar betalen! Of bedoel je: aanslagen voor de gemeentelijke belastingen? Als jij de woning huurt moet je die betalen.
tinus1969
3 jaar geleden
Niemand.
Veel van deze belastingen betaal je omdat je bewoner bent - maar dat ben je niet. Je woning staat formeel gezien leeg.

Antwoorden (1)

Niemand.
Veel van deze belastingen betaal je omdat je bewoner bent - maar dat ben je niet. Je woning staat formeel gezien leeg.