Hoe kan ik me inschrijven voor sociale huurwoningen in Utrecht?

Goedemorgen .... Hoe kan ik me inschrijven voor sociale huurwoningen in Utrecht?

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
1.6K

Het beste antwoord

U gaat zich inschrijven bij WoningNet Utrecht als woningzoekende in de regio Utrecht.
De regio Utrecht bestaat uit de gemeenten: Bunnik, De Bilt, De Ronde Venen, Houten, IJsselstein, Lopik, Montfoort, Nieuwegein, Oudewater, Stichtse Vecht, Utrecht, Utrechtse Heuvelrug, Vijfheerenlanden (Vianen) Wijk bij Duurstede, Woerden en Zeist.

Maximale inkomensgrens
Per 1 januari 2020 is de maximale netto huurprijs voor een sociale huurwoning € 737,14. Het maximale jaarinkomen (toetsingsinkomen van uw huishouden, kinderen niet meegerekend) waarmee u op de meeste sociale huurwoningen kunt reageren, is vastgesteld op € 39.055.

Middeninkomen
Verdient u tussen de € 39.055 en € 49.959 (het zogeheten middeninkomen), dan kunt u in aanmerking komen voor een klein deel van de sociale huurwoningen. Uw inkomen wordt gecontroleerd op het moment dat een woning wordt toegewezen.