Mag je zomaar je tuin verhuren?

Bv voor een bbq van een kennis die geen tuin heeft, en dat je hier dan een contractje voor opstelt (of niet als dat niet nodig is) en geld ervoor vraagt. Of heb je hier vergunning o.i.d. voor nodig?

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
2.9K
Ritsuka
3 jaar geleden
Bedenk ook wie de boete gaat betalen als mensen zich niet aan de corona maatregelen houden.
SingingCoyote13
3 jaar geleden
werkelijk eigenlijk een schande dat als je aan vrienden of kennisen een je tuin ter beschikking stelt voor wat geld, je dan ineens volgens de wet een evenement organiseerd en hierover moet betalen.

Antwoorden (1)

Zodra je je tuin verhuurt, is er sprake van een evenement. En dan moet je idd plots een evenementenvergunning hebben, en aan een serie eisen voldoen bv mbt alcohol, ehbo, en nooduitgangen. De gemeente kan zo'n vergunning bovendien weigeren omdat een woonhuis geen horecabestemming heeft.