Mag ik als Belg wonen in een huis in Nederland dat van mijn ouders is?

Mijn oma is enkele jaren geleden overleden, nu is dit huis in NL eigendom van mijn vader.
Wij wonen in Belgie. 3km van de grens
Nu was mijn vraag of ik in dit huis mag wonen zonder in te hoeven schrijven op dit adres? vruchtgebruik of met huur of kostgeld? Ik ben werkend in nederland.
Omdat ik nog redelijk jong ben en wil kijken of het op mij zelf wonen lukt wil ik hier gaan wonen.
Maar als ik inschrijf in nederland kan ik niet meer terug naar belgie waar mijn ouders wonen en ik nu wel bij ingeschreven sta. Het huis is van mijn vader dus lijkt mij eigen gebruik, het staat ook waar je eventueel ook recreatief mag wonen.

Mocht iemand iets weten hoor ik het graag.

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
2.1K
ronron1212
3 jaar geleden
Hoezo kan je niet meer terug?
SentWierda
3 jaar geleden
@patricia1993. Als je werkt in Nederland, dan moet dat tot en met 8 juni in een vitale sector of met een cruciaal beroep zijn. Als dit zo is dan moet je beschikken over een speciaal vignet om de grens over te mogen; geadviseerd wordt om ook een werkgeversverklaring bij je te hebben.
Of werk je tijdelijk vanuit huis?( Zodat je het vignetprobleem omzeilt.)
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Nee het heeft niets met Corona te maken.
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Omdat lijkt mij je dan uitgeschreven wordt van België dus niet meer zomaar bij je ouders kan wonen

Antwoorden (1)

In Nederland is het verplicht je in te schrijven op het adres waar je het meest verblijft. Dat is in jouw geval in Nederland.
Inschrijven is dus verplicht.