Mag een gerechtsdeurwaarder meubels mee nemen als je een gemeubileerd appartement huurt?

We huren een gemeubelde appartement mag de gerechtsdeurwaarder zomaar alle meubels weg nemen

Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
4.4K

Antwoorden (2)

Ja, in dat geval zal jij als huurder verantwoordelijk worden gesteld voor het meubilair. Jij zult t.z.t. bij de verhuurder moeten verantwoorden wat er met de meubels gebeurd is.
4 jaar geleden
ronron1212
4 jaar geleden
Link graag een deurwaarder mag geen artikelen in beslag nemen als ze aantoonbaar van een ander zijn
De deurwaarder mag op alles beslag leggen behalve de hieronder vermelde.

"De wet geeft aan dat er op bepaalde spullen geen beslag mag worden gelegd. Het gaat om:

uw bed en beddengoed
uw kleding
eten en drinken voor één maand
gereedschap dat u nodig heeft om uw brood mee te verdienen
spullen waarvan u met een notariële akte kan laten zien dat deze niet van u zijn
spullen van een (onder)huurder. U moet de deurwaarder dan wel een huurcontract kunnen laten zien."
Toegevoegd op 28 december 2019 19:43: bron
4 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
spullen van een (onder)huurder. U moet de deurwaarder dan wel een huurcontract kunnen laten zien." dus eigenlijk wilde der mee zeggen als die meubels enzo in de huurcontract staan mogen ze die ook niet zomaar meenemen ofwel?
Computoon
4 jaar geleden
Zo staat het er niet. Als een deurwaarder beslag gaat leggen bij een VERhuurder en bij die verhuurder staan spullen die aantoonbaar van de huurder zijn, dan mag hij er geen beslag op leggen. (Maar ik vermoed, dat wanneer dat niet duidelijk blijkt op dat moment gewoon op alles beslag gelegd wordt). Beslag kan worden gelegd op eigendommen. Mijn advies: voorkom beslag. Lukt dat niet: zorg dat je een notariële akte van de VERhuurder hebt waarop zijn eigendommen in jullie huurwoning zijn vermeld. Lees ook: https://www.doehetzelfnotaris.nl/deurwaarder-beslag-leggen-op-spullen-schuld-zoon/ Is iets anders maar ook met andermans spullen.