In welke soort woning kan ik het goedkoopst permanent wonen?

In welke soort woning kan ik het goedkoopst permanent wonen ?
Mijn vriendin (19 j) en ik (21 j) komen uit oost-EU en werken al 3 jaar in Nederland. Onlangs ben ik in een vaste dienst genomen en toen werd door een collega aangeraden om een appartement te kopen.
Dat is inmiddels gebeurd maar het valt tegen qua geld sparen.
Hier zijn de kosten per maand:
350 hypotheek
120 vve
50 gemeentelijke belasting
80 energie (gas/stroom/water)
Totaal is 500 euro's

Ons plan op de lange termijn is hier nog 10 a 15 jaar blijven wonen en werken maar vooral flink geld sparen zodat we op onze 30-35ste terug kunnen naar het geboorteland en eigen zaak opzetten.

Ik vraag me dus af waar (welke soort woning) mag een stel permanent (ongv 10 jaar) wonen om goedkoper dan de huidige flat uit te komen ?

Met vriendelijke groet,
Odys
Sorry, 600 euro's de maandlasten.

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
1.8K
Ritsuka
5 jaar geleden
Je moet eerder kijken naar WAAR je wilt wonen. Grote stad is over het algemeen duurder per m2 dan een dorpje.
Inekez1
5 jaar geleden
Veel goedkoper gaat het niet worden in Nederland.
Na 10 of 15 jaar is een deel van je hypotheek afgelost. Als je dan het appartement verkoopt, houd je dus geld over. Wellicht is de woning tegen die tijd ook meer waard dan wat jij er nu voor hebt betaald. De grootste spaarpot zit in je huis, niet in wat je nu maandelijks aan de kant kunt zetten.
paulus811
5 jaar geleden
Wat Ritsuka zegt is waar, maar als dat betekent dat daardoor je reiskosten toenemen schiet je er uiteindelijk niets mee op. Veel goedkoper dat dit zal het niet worden.
paulus811
5 jaar geleden
Overigens mijn complimenten voor de vrijwel foutloze manier waarop je schrijft, daar kunnen veel autochtonen een voorbeeld aan nemen. Dat gezegd hebbende vermoed ik dat jullie slim genoeg zijn om de komende jaren in salaris vooruit te gaan, dat sparen wordt dan elk jaar iets makkelijker.
tinus1969
5 jaar geleden
Ik vind dit al absurd goedkoop, voor Nederlands begrippen.
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Dames/heren,
Dank jullie wel voor de reacties. Nu heb ik wat betere indicatie.
Ik moest het via deze weg doen omdat er helaas vaak gezwegen wordt binnen mijn kenniskring als het om geld gaat.
Betreft een 2-kamer appartement (slaap- en woonkamers) aan de rand van Rotterdam.
Eigenlijk zitten we te denken aan een caravan/camper.

Antwoorden (1)

Zoals ik nu zie wat je opgeeft dat je betaald zit je al erg goedkoop veel goedkoper zal je niet lukken. Wees blij dat je een woning hebt voor die prijs. Als je geluk hebt kan je je woning na tien a 15 jaar met winst verkopen.