Wat zijn de rechten bij de sloop van je huurhuis voor jou en je kind?

Hallo,

Ik ben een moeder die samen met mijn zoon(23) in een sociale huurwoning woon. We hebben te horen gekregen dat de huizen in onze straat gesloopt zullen worden. Er zal een informatieavond komen eind oktober, maar in de brief werd al aangegeven dat ze Volgend jaar in de zomer zullen beginnen met de herhuisvesting. Ik ben al bekend met de urgentie en de vergoeding, maar een is één ding wat ik nergens kan vinden. Wat zijn de rechten van mijn zoon?

Hij is nu bezig met een opleiding op de universiteit. Het plan was al dat hij over ongeveer 1,5 jaar van nu uit huis zou gaan. Hij had al gedacht aan particuliere huur, omdat een hem helaas niet hadden ingeschreven voor punten op zijn 18e.

Maar ik zit nu dus in de knoop met dubbele kosten. Stel dat we volgend jaar moeten verhuizen. Heeft hij dan apart recht op urgentiepunten? Of moet hij eerst verplicht met mij meeverhuizen om vervolgens kort daarna uit huis te gaan?

Het gaat hier overigens niet zo zeer om de kosten, maar ook de moeite die een verhuizing met zich meebrengt. Volgend kaart begint hij aan zijn master, die behoorlijk intens is, en het zou helpen als hij volgend jaar in een keer op zichzelf zou kunnen gaan.

Hopelijk kan iemand mij hiermee helpen.

Weet jij het antwoord?

/2500

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100