Is er een maximum leeftijd verbonden aan het huren van een kamer?

Stel, je raakt dakloos maar hebt wel voldoende inkomen om een kamer te huren, dan zou het probleem binnen no-time opgelost kunnen zijn. Maar is er een maximum leeftijd aan wie kamers worden verhuurd? Zou het bijvoorbeeld problemen opleveren als een dakloze 45'er met voldoende inkomen een kamer zou willen huren? Zou een huisbaas daar moeilijk / lastig / terughoudend in zijn?

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
1.8K
Amadea
6 jaar geleden
Natuurlijk niet. Ik denk zelfs dat een huisbaas liever een oudere kamerbewoner heeft dan een jonge rumoerige student.
Antoni
6 jaar geleden
In principe kan een oudere een kamer huren. Dat zal dan in de meeste gevallen particulier zijn. Sommige gebouwen van woningbouwcorporaties zijn namelijk speciaal bedoeld voor studenten- of jongerenhuisvesting. Meestal voelen oudere mensen zich daar niet (meer) thuis. Die zullen dus niet snel daar een kamer gaan huren. Te verhuren kamers in die gebouwen zullen weer verhuurd worden aan studenten of jongeren.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
@Antoni Bedankt voor je reactie. Woningbouw is geen optie vanwege de lange wachttijden. Het gaat inderdaad om (particuliere? klopt dat?) verhuur, zoals op Kamernet.
Antoni
6 jaar geleden
Ik ken het aanbod van Kamernet niet, maar waarschijnlijk bestaat dat aanbod uit particulieren die één of meer kamers verhuren, ja. Ik vermoed dat woningbouwcorporaties op andere manieren hun te verhuren kamers aanbieden.

Antwoorden (1)

Nee, waarom zou dat moeilijkheden geven? Als je kunt aantonen dat je een regelmatig inkomen hebt uit werk of uitkering, mag je ook een nog hogere leeftijd hebben. Het geld is hier van doorslaggevende betekenis. Als je verder niet bekend staat als orde verstoorder of iets in die richting, wat moet er dan voor beletsel zijn?