Zit GWL bij de huurprijs in?

Nergens staat aangeduid of het er bij zit. ook niet bij sociale huurwoningen. Wel zie ik overal behoorlijke service kosten staan.

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
1.4K
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Nee. Misschien stookkosten maar dat is vaak ook al losgekoppeld.
ronron1212
6 jaar geleden
Service kan onder andere verwarming in houden dat is dan een voorschot op wat je gebruikt en dan krijg je een keer per jaar een afrekening. Verder zitten daar verlichtingskosten en schoonmaak in van het gebouw dus niet van jou huurhuis.
ronron1212
6 jaar geleden
Gas, Water en licht zit nooit in de huurprijs opgenomen.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Vaak hebben studentenkamers wel een prijs inclusief gas, water, elektra. En soms zie je bij hoge servicekosten een voorschot op elektra (dit moet dan bij de beschrijving staan), maar in alle andere gevallen moet de huurder zelf contracten afsluiten voor gas&elektra en voor water.

Antwoorden (1)

Standaard zit GWL nooit bij een huurprijs in. Mocht dat wél zo zijn dan zal dat expliciet vermeld worden in het contract.

Aangezien er in uw geval "niets van te vinden is" dan kunt u er vanuit gaan dat de huursom exclusief GWL is.

De servicekosten zijn voor zaken als onderhoud, reparatie e.d. Maar ook de secretaresse aan de balie van de woningbouwvereniging moet ervan betaald worden…
Inekez1
6 jaar geleden
De - was niet van mij, maar je laatste zin is echt onzin. Ook huurders die een woning huren zonder servicekosten betalen mee (via de kale huurprijs, NIET via de servicekosten) aan het loon van de secretaresse. Daar zijn de servicekosten niet voor. Wat wel in de servicekosten zit is het loon (of tenminste een deel daarvan) van een eventuele huismeester die in en rond het gebouw de boel schoonhoudt en kleine klusjes doet.
Rieneke1
6 jaar geleden
Hier zijn servicekosten voor het glasfonds en voor de verlichting in de schuren. Verder klopt het verhaal als een bus, dus C +
Ozewiezewozewiezewallakristallix
6 jaar geleden
@Inekez1
Onder servicekosten kunnen verschillende zaken vallen. Misschien heb je gelijk en valt de secretaresse er niet onder. Ik heb maar wat voorbeelden uit de losse pols opgeschreven. Waar het om gaat, en dat is de kern van mijn antwoord: Gas, licht en water vallen in elk gevel NIET onder de servicekosten.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Servicekosten zijn ook voor glasverzekering, liftonderhoud en schoonmaak/onderhoud van een flatgebouw.